مايلي کهن:رفتن كاشاني به ضرر پرسپوليس است مدير فني پيشين پرسپوليس مدعي است بعضي افراد قصد دارند با رفتن خود ريشه باشگاه پرسپوليس را خشک کنند. -------------------------------------------------------------------------------- محمد مايلي کهن در گفت و گو با ايسنا، در مورد استعفاي حبيب کاشاني افزود: فقط مي توانم بگويم که از رفتن کاشاني متاسفم و اين موضوع به نفع خانواده کاشاني و به ضرر پرسپوليس است. وي ادامه داد: براي اينکه کاشاني را به دليل کسب نتايج ضعيف در فصل جاري مورد بازخواست قرار دهند بسيار زود است، زيرا هنوز تنها 7 هفته از آغاز ليگ گذشته است. مديرفني پيشين پرسپوليس گفت: در دنياي فوتبال معيار و ملاک موفقيت را در تمام کشورهاي جهان در ليگ برتر مي ببينند و نه در جام حذفي و جام حذفي دليلي براي موفقيت تيم نيست. وي تصريح کرد: در جام حذفي مسايل زيادي از جمله شانس تاثير گذار است و اين مسابقات در حد سنجش کار فني يک تيم نيست. وي اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر جبهه بندي و خط و خطوط بازي‌هاي زيادي در فوتبال کشور مشاهده مي کنيم، مانند اتفاقي که در برنامه 90 دوشنبه شب رخ داد. مايلي کهن گفت: به چه دليل آقاي پول پرست بايد در اين برنامه به صحبت در خصوص باشگاه پرسپوليس بپردازد، زماني که هيچ حرفي از سوي مديريت باشگاه زده نشده است. پيشکسوت باشگاه پرسپوليس تصريح کرد: آقاي پول پرست خود را پرسپوليسي مي داند اما به هيچ عنوان به اين شکل نيست و اين را زماني که جلوي ماشين تيم را نگه داشت مشخص شد. وي ادامه داد: زماني که کاشاني مي گويد ما مقابل ملوان فصل گذشته شکست خورده ايم مگر دروغ گفته است که اين آقا اينچنين ناراحت مي شود. * بعضي افراد قصد دارند ريشه پرسپوليس را بخشکانند سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: متاسفانه اين آقايان هر جا که مي رسند مي گويند نمي خواهند در خصوص پرسپوليس صحبت کنند اما اينطور نيست و مطمئن باشيد اگر خودشان نباشند ريشه پرسپوليس را مي خشکانند. وي ادامه داد: بعضي ها فکر مي کردند با رفتنشان هواداران ديگر به ورزشگاه ها نمي آيند اما بايد بدانند مردم پرسپوليس را دوست دارند. مايلي کهن اظهار کرد: تيم اين آقا از شيرخوارگاه هم هوادار مي آورد اما تعدادشان به 1000 نفر هم نمي رسد اما پرسپوليس را مردم دوست دارند و مالک آن هستند. مايلي کهن ادامه داد: امسال که اين افراد تمام تلاش خود را کردند تا هواداران پرسپوليس به ورزشگاه نيايند مي بينيم که مردم بيش از گذشته به ورزشگاه مي آيند. * تا آخرين قطره خونم مقابل آقاي پول پرست ايستادگي مي کنم وي تاکيد کرد: ديگر عقب نشيني نخواهم کرد و تا آخرين قطره خونم مقابل آقاي پول پرست مبارزه خواهم کرد. اين آقا بايد بداند که وظيفه دارد به مردم احترام بگذارد. وي افزود: به چه دليل کسي که مدرک ندارد مي آيد و روي نيمکت تيم ملي و محبوب ترين تيم ايران مي نشيند؟ * استعفاي کاشاني تاسف برانگيز است پيشکسوت باشگاه پرسپوليس گفت: استعفاي کاشاني جاي تاسف دارد زيرا او تلاش هاي بسياري براي موفقيت پرسپوليس کرد و بعضي افراد با ابزارهايي که دارند خواستند به او لطمه بزنند. وي ادامه داد: هواداران واقعي کاملا مي دانند چه کسي زحمت مي کشد و آينده خيلي مسايل را روشن خواهد کرد. * کاشاني بهترين مدير پرسپوليس بعد از انقلاب است مايلي کهن گفت: بعضي دوستان مدعي بودند20 سال است با کاشاني دوست هستند اما زماني که منافع خود را در خطر ديدند دست به هر کاري زدند. وي افزود: مدت زيادي نيست که کاشاني را از نزديک مي شناسم اما معتقدم با توجه به اقداماتي که انجام داده او بهترين مدير پرسپوليس بعد از انقلاب اسلامي است. مديرفني پيشين پرسپوليس گفت: ارتباطات کاشاني بسيار قوي بود و از همين راه موفق شد ورزشگاه درفشي فر را تکميل کند. مايلي کهن در بخش ديگري از اين گفت و گو خاطرنشان کرد: پول پرست به تازگي متوجه شده که چه تجارت مهمي را با رفتن از پرسپوليس از دست داده و معتقدم او تنها به پول فکر مي کند و بارها در زمين مسابقه هم تجارت کرده است. وي ادامه داد: لباسي را که بر تن بازيکنان تيم اين آقا ديدم که متعلق به شرکت پول پرست بود، از جنس بنجول بود و فکر مي کنم آنها بايد از هر راهي کسب پول کنند. وي افزود: اطمينان داشته باشيد اگر اين لباس براي شرکت ديگري بود بار ها شاهد اعتراض هاي پول پرست بوديم. مايلي کهن گفت: قرارداد اين فصل او 700 ميليون تومان است و تا 200 ميليون دريافت نکرد حتي حاضر نشد بر سر تمرينات برود. نمي دانم چرا مسئولان سازمان ليگ هيچ برخوردي با اين کار نمي کنند. رکورد جالب پروين در پرسپوليس بازيکن، کاپيتان، سرمربي، مدير فني، مدير باشگاه و حالا عضو هيات مديره -------------------------------------------------------------------------------- علی پروین بعد از 6 سال دوری از پرسپولیس به این تیم بازگشت و این بار نه به عنوان مربی بلکه به عنوان عضو هیات مدیره. این پنجمین باری است که پروین در پرسپولیس حضور می یابد. نام او که در سال های اخیر بارها برای عضویت در هیات مدیره مطرح شده بود، بالاخره بطور رسمی در فهرست اعضای هیات مدیره پرطرفدارترین باشگاه آسیا قرار گرفت. *** پروین از سال 1349 تا 1366 به مدت 17 سال پیراهن شماره 7 پرسپولیس را بر تن داشت و 280 بازی رسمی برای پرسپولیس انجام داد و 95 گل به ثمر رساند. پروین آخرین بار در تیر ماه 66 با پیراهن شماره هفت در بازی مقابل دارایی حاضر شد و پس از برای همیشه از میادین فوتبال خداحافظی کرد . او با پرسپولیس به عنوان بازیکن 3 بار قهرمانی لیگ، 3 قهرمانی باشگاههای تهران و دو قهرمانی جام حذفی تهران را تجربه کرد. پروین در سال 61 و در سن 36 سالگی آقای گل باشگاههای تهران شد. *** از سال 1355 و بعد از خداحافظی ابراهیم آشتیانی، بازوبند کاپیتانی به پروین رسید و تا 11 سال بعد او کاپیتان اول سرخپوشان در میادین فوتبال بود. *** از زمستان 1360 پروین وارد عرصه مربیگری شد و همزمان بازیکن، کاپیتان و سرمربی پرسپولیس بود. پروين در 4 مقطع هدايت پرسپوليس را بر عهده داشت: دي 60 تا اسفند 66، تير 67 تا شهريور 72 ، مهر 77 تا تير 82 و از تير 84 تا بهمن 84. پرسپوليس با مربيگري علي پروين در 481 بازي 293 برد، 132 تساوي و 56 باخت(1011 امتياز) بدست اورده است. قهرماني آسيا، 3 قهرماني ليگ، 3 قهرماني جام حذفي ، 6 قهرماني در باشگاههاي تهران و 2 قهرماني جام حذفي تهران از مهمترين افتخارات پرسپوليس در دوران مربيگري پروين است. *** در سال 1383 و بعد از تغییر و تحول در پرسپولیس که با رفتن اکبر غمخوار همراه شد، پروین به پرسپولیس بازگشت و این بار به عنوان مدیر فنی. او مدیر فنی تیمی بود که راینر سوبل آلمانی سرمربی اش بود. *** در بهار 1380 و در اوج دعواهای مدیریتی بر سر سهام باشگاه پرسپولیس و در حالی که عباس انصاری فرد مدیرعامل قانونی باشگاه پرسپولیس بود، علی پروین طی حکمی که از سعید فائقی معاون وقت سازمان تربیت بدنی گرفت به عنوان مدیر باشگاه، امور تیم را در دست گرفت. او به مدت 5 ماهی این حکم را در اختیار داشت. *** شاید تنها کسی که رقیب او در این زمینه باشد، منصور پورحیدری است که در استقلال به عنوان بازیکن، کاپیتان، مربی، سرمربی، مدیر فنی، عضو هیات مدیره و اکنون به عنوان سرپرست فعالیت می کند. البته پورحیدری مدیریت باشگاه را تجربه نکرده است، اما در عوض سرپرستی تیم استقلال را تجربه کرده است.

آفريقاي جنوبي ميزبان جام ملتهاي سال 2013 با توجه به شرايط ويژه در ليبي، فدراسيون فوتبال اين کشور پذيرفت تا ميزباني جام ملتهاي آفريقا در سال 2013 را به کشور ديگري بسپرد. -------------------------------------------------------------------------------- فدراسيون فوتبال آفريقاي جنوبي با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام کرد که با توجه به توافق فدراسيون فوتبال ليبي و کنفدراسيون فوتبال آفريقا، اين کشور ميزبان جام ملتهاي 2013 خواهد بود و ليبي با يک دوره تاخير در سال 2017 ميزباني اين مسابقات را بر عهده خواهد داشت. در اين اطلاعيه آمده با توجه به شرايط خاص ليبي اين تصميم اتخاذ شده اما عملي شدن انتقال ميزباني جام ملتهاي 2013 از ليبي به آفريقاي جنوبي نيازمند مصوبه کميته اجرايي کنفدراسيون فوتبال آفريقاست. نشست آتي کميته اجرايي کنفدراسيون فوتبال آفريقا 28 سپتامبر در قاهره پايتخت مصر برگزار مي‌شود. امضاي تفاهم‌نامه باشگاه سايپا و پالميراس برزيل دو باشگاه سايپا و پالميراس برزيل امروز تفاهم‌نامه همکاري با يکديگر امضا کردند. -------------------------------------------------------------------------------- باشگاه‌هاي سايپا و پالميراس برزيل امروز با حضور ژاي فرانسيسکو مدير تيم‌هاي پايه پالميراس و آندره سرجيو مشاور مالي باشگاه پالميراس و شمار ديگري از مسئولان اين باشگاه برزيلي تفاهمنامه‌اي در 4 بند به امضا رساندند. در تفاهم‌‌نامه باشگاه‌هاي سايپا و پالميراس اين موارد ذکر شده است 1- انتقال دانش مربيگري، بدنساني و تغذيه، 2- انجام ديدارهاي تدارکاتي بين تيم‌هاي ورزشي دو باشگاه 3- توسعه توريسم ورزشي بين دو باشگاه 4- نقل و انتقال بازيکنان بين دو باشگاه. از طرف باشگاه سايپا نيز تقي‌زاده سخنگوي باشگاه، بيات مدير روابط بين‌الملل، امامي معاون ورزشي باشگاه حضور داشتند. تقي‌زاده در مورد اين تفاهم‌نامه همکاري گفت: ما اين تفاهم‌نامه را بيشتر بر مبناي عملياتي شدن آن امضا کرده‌ايم زيرا نمي‌خواهيم فقط يک امضا يا يک عکس يادگاري بين دو باشگاه رد و بدل شده باشد . باشگاه پالميراس يک باشگاه حرفه‌اي با قدمتي طولاني است که مي‌تواند الگوي خوبي براي هر کشوري باشد به همين دليل در قدم اول همکاري‌ها تصميم گرفتيم در رده‌هاي پايه کار را آغاز کنيم تا امکان عملياتي شدن آن بيشتر باشد. انتقال بازيکن به اين دو باشگاه نيز در دوره‌هاي بعد مد نظر است. در اين دوره بيشتر به آموزش مربيان و انتقال دانش فني در رده پايه فکر مي‌کنيم و با ارتباط بيشتر مديريتي بين دو باشگاه سطح روابط همکاري با اين باشگاه برزيلي افزايش پيدا خواهد کرد. بيات مدير بين‌الملل باشگاه سايپا نيز گفت: پالميراس يکي از باشگاه بزرگ برزيل است که فيليپ اسکولاري سرمربي سابق تيم ملي برزيل هدايت اين تيم را برعهده دارد.